چگونـه تیرگی سر زانو و زبری آن را از بین ببریم ؟

سرزانو با رنگ تیره به منظور همـه ناراحت کننده مـی باشد بخصوص زمانی کـه مـی خواهید دامن و یـا شلوارک و یـا هر لباس کوتاه دیگری کـه بپوشید . وازلین برای سیاهی زانو معمولا پوست زانو خشن و تیره مـی باشد و پوست آرانج هم شباهت زیـادی از نظر زبری و تیرگی بـه زانو دارد و این تیرگی بـه دلیل تجمع سلول های مرده پوست مـی باشد.
این تیرگی پوست درون تغییرات آب و هوایی مثل هوای سرد و خشک بـه دلیل عدم وجود رطوبت تشدید مـی شود و در این فصل ها زانو نیـاز بـه مراقبت دارد ، وازلین برای سیاهی زانو با چند روش خانگی مـی توانید این تیرگی و زبری پوست زانو را برطرف کنید.

لایـه برداری

با استفاده از لیف های ملایم درون زیر دوش و یـا سنگ های مخصوص ، پوست خود را ماساژ دهید ، و یـا یک مخلوط لایـه بردار خانگی تهیـه کنید .
2 فنجان قهوه را با 1/2 فنجان نمک دریـایی و یـا شکر درشت ، و نصف فنجان روغن زیتون یـا جوجوبا مخلوط کنید و به اندازه یک قاشق چایخوری بر قسمت های زبر پوست مالش دهید .( بهتر هست از این روش به منظور زمانی کـه در هستید و پوست نرم تر مـی باشد استفاده کنید).

روشن کننده
پوست تیره و خشن بر نازیبایی پاهای شما تاثیر مـی گذارد بنابراین از دیگر روش های خانگی به منظور روشن نمودن این نواحی استفاده از آبلیمو مـی باشد ، نقاط مورد نظر را آبلیمو بزنید و بمدت 30 دقیقه بگذارید درون نواحی مورد نظر بماند و سپس با آب بشویید.
از این روش بهتر هست در آخر شب و یـا صبح استفاده کنید به منظور نتیجه بهتر 3 روز درون هفته این کار را تکرار کنید مطمئن باشید این روش اثر بهتری نسبت بـه سفید کننده های موجود درون بازار دارد.

پاکیزه
در بعضی مواقع بر روی پوست ترک هایی ایجاد مـی شود کـه گاه البته نادر دچار خونریزی مـی شود و به سرعت مـیکروب و آلودگی را بـه خود جذب مـی کنند علاوه بر آنکه حتما از اینگونـه پوست ها مراقبت کنید ، حتما از یک پاک کننده موثر استفاده کنید ، مـی توانید از چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید.

نرم کننده
به طور طبیعی پوست زانو نسبت بـه بقیـه پوست بدن خشن تر مـی باشد ، سعی کنید به منظور مرطوب و نرم نگه داشتن آن از وازلین استفادهکنید که تا پوست خشک نشود .
یکی دیگر از راه ها استفاده از روغن زیتون مـی باشد و یـا تهیـه یک مرطوب کننده خانگی بسیـار عالی : وازلین برای سیاهی زانو 1فنجان جوجویـا، 1 فنجان روغن بادام شیرین ، 2 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو ، را باهم ترکیب کنید و در یک بطری بریزید روزی 2-3 بار مـی توانید از این مرطوب کننده استفاده کنید.

تهیـه و ترجمـه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

. وازلین برای سیاهی زانو




[چگونـه تیرگی سر زانو و زبری آن را از بین ببریم ؟ - مجله ... وازلین برای سیاهی زانو]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 30 Jun 2018 15:35:00 +0000